Spirit Space Yoga

Naším cílem je nabízet lekce vedené těmi nejlepšími učiteli, kteří vyučují širokou škálu skutečně autentických stylů jógy ve skvělém prostředí, abyste mohli nalézt kurz, který je pro vás vhodný, a aby jóga mohla být a byla pro každého – bez ohledu na věk, tělesné proporce, pohlaví, kondici, způsob stravování a životní styl.

Odpolední Mysore Ashtanga Jóga

Lecturer
Kristina Janikova

Mysore styl vedení lekcí lze považovat za jednu z klíčových charakteristik, která odlišuje způsob předávání učení Aštánga jógy od ostatních jógových stylů a systémů. Jedná se o tradiční přístup, kdy učitel nepředstupuje před studenty, nepředcvičuje a ani lekce hromadně nevede hlasitým naváděním do jednotlivých jógových pozic. Naopak se tiše, plynule pohybuje mezi studenty, pozoruje jejich praxi a individuálně poskytuje radu, návod či pomoc.

Jde tedy o jakýsi mezistupeň mezi veřejnou vedenou lekcí jógy a soukromou hodinou. Učitel má dostatek času a prostoru na individuální vedení a prohlubování praxe studentů, ale zároveň na lekci nechybí energie a pozitivní náboj, který dokáže vytvořit skupina stejně smýšlejících jógových bláznů a nadšenců. Nemalou výhodou lekcí vedených ve stylu Mysore je i finanční rozměr, kdy student může zažívat individuální přístup učitele za výrazně nižší cenu než na soukromé lekci.

PRO KOHO JSOU LEKCE URČENÉ

Lekce vedené ve stylu Mysore jsou svou povahou vhodné jak pro úplné začátečníky, tak i pro pokročilé praktikanty, kteří cítí potřebu prohloubit svou praxi v Ashtanga jóga pvní sérii. 

 

Jóga pro zdravá záda

Lecturer
Veronika Němcová

Sedavý způsob života negativně ovlivňuje naše držení těla. Mnoho lidí tak trpí na bolavá záda, která někdy vyústí i v závažnější problémy s páteří. Jóga nám může pomoci uvolnit bolest a je skvělým prostředkem pro prevenci problémů spojených se zády. 

Na začátku každé lekce nejprve obrátíme pozornost k našemu dechu, který nám pomůže uvolnit páteř a posílit hluboký stabilizační systém. V lekci se zaměříme na pozice které pečují o páteř, pomáhají ji prodloužit, uvolnit a zvyšují její flexibilitu. Budeme posilovat střed těla a protahovat oblasti, které mohou mít negativní vliv na naše záda. Na závěr každé lekce si dopřejeme příjemnou uvolňující relaxaci.

Lekce je vhodná pro začátečníky i pokročilé.

Akhanda Jóga

Lecturer
Irena Mizdochová

Akhanda znamená celý a nerozdělitelný. Akhanda jóga byla sestavena himalajským učitelem, doktorem Yogrishi Visvhektu, který upravil tradiční jógovou moudrost pro moderní dobu.

 Akhanda jóga se zaměřuje na holistický přístup k józe. Všechny hodiny jsou strukturovány systematicky s přihlédnutím k fyzickému, energetickému, mentálnímu/emocionálnímu a intuitivnímu aspektu praktikujících. Pozice vycházejí převážně z Hatha jógy a propojují se s pranájamou, prvky Kundaliny jógy, mantrami a meditací.

Candle Yin Jóga

Lecturer
Eva Staníková

Jin jóga je velice pomalý styl jógy,  kde se jednotlivé ásany drží několik minut – 3, 5, 10 i více minut – v uvolněné poloze. Je to proto, že pojivové tkáně není možné natáhnout jako sval a nereagují dobře na krátké namáhání.

Praktikováním jin jógy se vyrovnává mírné napětí pojivové tkáně těla – šlach, fascií a vazů. Pojivové tkáně není možné natáhnout jako sval a nereagují dobře na krátké namáhání, proto se zařazují dlouhé výdrže vedené dechem. Pravidelnou jinovou praxí si zvýšíte pružnost a pohyblivost kloubů, snížíte hladinu stresu v těle, zlepší se vaše výdrž, zlepší se schopnost meditace… a zvýší se váš celkový pocit pohody. Jin jóga je skvělý doplněk k jiným druhům jógy.

Na rozdíl od různých typů relaxační jógy, během kterých jsou studenti v pózách uvolnění a zrelaxovaní, jin jóga skrze výdrže vede k intenzivním prožitkům na vlastních hranicích. Cvičí se převážně na zemi, v bezpečných a stabilních pozicích. To je skvělá cesta, jak ukotvit kosti v kloubech a umožnit jejich hladký pohyb. 

Jin jóga je výborným prostředkem pro korekci špatného držení těla, ideální pro sportovce a kohokoliv, kdo denně přetěžuje tělo jednostrannými pravidelnými pohyby či pro seniory, kteří bojují s artritidou. Výdrže se dají zkracovat podle pohodlí každého jogína.

Vydržet v nehybnosti je výzva pro celé tělo i mysl. Praktikování v tomto stylu je také skvělým způsobem, jak proniknout do světa meditace, zvláště pro aktivní lidi - přestože jsou nehybní, je zde intenzivní síla, která pracuje a která udržuje člověka činného.

Mysore

Lecturer
Ashtanga Yoga Prague

Hodiny ranní dynamické jógy vás probudí a nastartují na celý den. Budeme zdravit slunce a nové výzvy, které jsou před námi. Lekce se nese ve stylu vinjásy za použití plného dechu a plynulého přecházení do jednotlivých pozic. Pojďme se společně probudit, protáhnout, posílit a nasát společnou energii na celý den.

Yin Joga

Lecturer
Kateřina Dymáková

Yin jóga je meditativní forma jógy, ostatní styly jsou považovány za yangové – silové a aktivní. Zaměřuje se na pojivovou tkáň – fascie, šlachy a vazy. Zvyšuje prokrvení a flexibilitu v oblasti kyčlí, beder, kolen, ramen a páteře. Jednotlivé asany jsou drženy 2 až 5 minut. Klidný charakter yin jógy se zaměřením na dechové techniky pomáhá ztišit naší mysl a odbourat stres.

V hodinách jsou používány pomůcky – deky, cihličky. Doporučuji obléct si pohodlné teplejší oblečení. 

Jóga pro maminky s hlídáním

Lecturer
Kateřina Dymáková

Lekce jógy pro maminky jsou zaměřené na posílení pánevního dna, zpevnění problematických partií, správné dýchání a techniky meditace. Během hodiny je zajištěno hlídání ve vedlejší místnosti za symbolických 50 Kč, děti ale mohou zůstávat u maminky, spát, kojit se, hrát si i cvičit.

Vřele doporučuji všem maminkám po ukončeném šestinedělí.

Lekce 200,- Kč/ 60 minut

Hlídání 50,- Kč

Jóga mne provázela oběma těhotenstvími a obdobími po porodu. Díky józe se moje tělo vrátilo do formy rychleji a cítila jsem se vyrovnaně.

 

Vinyasa jóga

Lecturer
Kateřina Dymáková

Kat: "Mé hodiny vinyásy jsou dynamické a zaměřené na určité téma, respektive oblast. Důraz je kladen na správné provedení jednotlivých asán a správné dýchání. Jednotlivé asány na sebe navazují v hravém sledu. Každá lekce je zakončena krátkou meditací a ajurvédskou marma masáží. Cílem je spojení pohybu, mysli a dechu v jednotu plynutí, flow."

Vedená hodina Ashtanga jógy a meditace

Lecturer
Eva Staníková


Ashtanga jóga, někdy nazývaná Ashtanga Vinyasa jóga, je styl jógy, který vyvinul Sri K. Pattabhi Jois a T. Krishnamacharya v 20. století. Oni tvrdili, že pochází ze systému Hatha jógy popsaného ve starověkém textu "Jóga Korunta". V tomto kontextu termín Ashtanga jóga odkazuje na tento konkrétní styl jógy. Ashtanga jóga je dynamický, tekoucí styl, který spojuje pohyb těla s dechem. Metoda zdůrazňuje důležitost každodenní praxe řady pohybů. Existuje šest sérií sekvencí jógy Ashtanga, které student postupuje vlastním tempem. 

Všechny hodiny končíme 20 minutovou meditací a ajurvédskou masáží, která nám krásně zpříjemní konec víkendu.

Polední restart jóga s Markétou

Lecturer
Markéta Sulejmani

Hatha jóga původně vychází z Tantry a je také součástí Královské cesty (Rádžajógy), což je cesta k ovládnutí svého těla, smyslů i mysli. Cílem cvičení je harmonizace fyzického i jemnohmotného těla, nervového systému a stimulace hormonů. Pravidelným cvičením se stáváme silnějšími, odolnějšími a pružnějšími. Pružnost těla se následně projeví i v pružnosti myšlení, pozitivním přístupu k  životu, vede k novým pocitům, klidnému dýchání a celkové vyrovnanosti. Lekce jsou vedeny v poklidném tempu. Jsou zaměřeny na vnímání přítomného okamžiku, koncentraci na dech, spojení tělesných pozic (ásan) a dechu. Delší výdrže a uvolnění v pozicích lépe protáhnou stažené svaly a zvýší rozsah pohybu.Lekci zvládne i fit začátečník, ale cvičíme poměrně dynamicky.

Jóga pro těhotné

Lecturer
Adéla Bukovská

Lekce jógy pro těhotné jsou vhodné pro období těhotenství od samého začátku až do termínu porodu. Při lekci jsou voleny vhodné pozice, které protahují, posilují a uvolňují. Také pracujeme s plným jógovým dechem, který vede každou z ásan, a na konci hodiny se zaměřujeme na relaxaci a úplné uvolnění napětí v těle a mysli.

Pravidelná praxe těhotenské jógy může zlepšit celkový průběh těhotenství, pomoct při bolestech zad, posílit svaly, naučit správnému dýchání a relaxovat.