Spirit Space Yoga

Naším cílem je nabízet lekce vedené těmi nejlepšími učiteli, kteří vyučují širokou škálu skutečně autentických stylů jógy ve skvělém prostředí, abyste mohli nalézt kurz, který je pro vás vhodný, a aby jóga mohla být a byla pro každého – bez ohledu na věk, tělesné proporce, pohlaví, kondici, způsob stravování a životní styl.

Flow jóga

Lecturer
Markéta Sulejmani

Flow yoga je založená na rytmice. Slovo flow znamená „pohyb sladěný s dechem, který rztmickz navayuje na sebe“. Yoga v tomto stylu tedy znamená, že budete plynule provádět jednu ásany za druhou v souladu s nádechem a výdechem. ... Jedná se o dynamickou a fyzicky náročnější formu cvičení, často se u nás proto nazývá dynamická jóga.

Mysore

Lecturer

Hodiny ranní dynamické jógy vás probudí a nastartují na celý den. Budeme zdravit slunce a nové výzvy, které jsou před námi. Lekce se nese ve stylu vinjásy za použití plného dechu a plynulého přecházení do jednotlivých pozic. Pojďme se společně probudit, protáhnout, posílit a nasát společnou energii na celý den.

Yin Joga

Lecturer
Kateřina Dymáková

Yin jóga je meditativní forma jógy, ostatní styly jsou považovány za yangové – silové a aktivní. Zaměřuje se na pojivovou tkáň – fascie, šlachy a vazy. Zvyšuje prokrvení a flexibilitu v oblasti kyčlí, beder, kolen, ramen a páteře. Jednotlivé asany jsou drženy 2 až 5 minut. Klidný charakter yin jógy se zaměřením na dechové techniky pomáhá ztišit naší mysl a odbourat stres.

V hodinách jsou používány pomůcky – deky, cihličky. Doporučuji obléct si pohodlné teplejší oblečení. 

Core + HIIT workout

Lecturer
Coach Poby

Každá lekce se bude skládat z 15ti minutového cvičení na core, neboli střed těla. Je to důležitá část těla podporující všechna další cvičení. Zpevní nám bříško i záda, pomůže od bolesti bederní páteře a pomůže nám k lepšímu postoji.
Dalších 15 až 30 minut (podle fyzičky) bude probíhat tzv. HIIT cvičení (z anglického High Intensity Interval Training). Je to vysokofrenkvenční cvičení výbušných cviků, které je nejúčinější známou metodou k nakopnutí metabolismu a tudíž odbourávání tuků. Jde o cvičení s vlastní vahou těla na skvělou taneční hudbu. Jedná se o krátké cviky trvající 40 vteřin a následuje 20 vteřin pauza. Jde o cvičení pro fyzicky zdatnější lidi, ale každý může zkusit, co zvládne. :)

Pranayama

Lecturer
Jana Mikšíčková

Prāāyāma znamená kontrola („ayāma“životní energie („prāa“). Je to to starověká jógová technika, kde je prána kontrolována prostřednictvím dechových cvičení. Pránájáma je dobrá jak pro fyzické a psychické zdraví, tak pro dosažení stavu meditace. Když se naučíme ovládat náš dech, naučíme se ovládat i naší mysl, tzn. i naše emoce, stres, strach, úzkosti apod.

Pravidelná praxe pránájámy vede k vyšším stupňům jógy od stažení smyslů dovnitř, přes koncentraci až po stav meditace. Časem se náš dech natolik zpomalí, že už ho ani nevnímáme, žádné myšlenky nepřichází a nám je skvěle  Jak? To je takový klid a štěstí, že se to slovy nedá popsat a musí to zažít každý sám, aby pochopil  A kdo to někdy zažije, už s pránájamou nikdy nebude chtít přestat. Jen je potřeba pravidelná vytrvalá praxe podpořená dávkou trpělivosti. Aneb vše, co skutečně za něco stojí, nezískáme hned, ale musíme se k tomu postupně s pokorou a trpělivostí propracovat.

Pránájáma má nespočet benefitů: ● prodloužení délky života, která je úměrná tempu našeho dýchání ● zvýšená absorpce kyslíku (zvýšená schopnost vyžívat plíce) ● kontrola emocí a myšlenek (mentální stabilita, jasná mysl, odolnost vůči stresu) ● zlepšená koncentrace, paměť a posílení síly vůle ● čistí a uvolňuje dýchací cesty ● snižuje vysoký krevní tlak ● pomáhá u psychosomatických onemocnění jako je nespavost, deprese, atd. ● ulevuje od stresu, úzkosti, nervozity, bolestí hlavy a únavy ● posiluje imunitní systém a zlepšuje trávení ● pomáhá s detoxikací ● zvyšuje energii a uvolňuje svaly ● pomáhá k tomu, aby se člověk cítil dobře, byl uvolněný a šťastný.

Jóga pro maminky s hlídáním

Lecturer

Lekce jógy pro maminky jsou zaměřené na posílení pánevního dna, zpevnění problematických partií, správné dýchání a techniky meditace. Během hodiny je zajištěno hlídání ve vedlejší místnosti za symbolických 50 Kč, děti ale mohou zůstávat u maminky, spát, kojit se, hrát si i cvičit.

Vřele doporučuji všem maminkám po ukončeném šestinedělí.

Lekce 200,- Kč/ 60 minut

Hlídání 50,- Kč

Jóga mne provázela oběma těhotenstvími a obdobími po porodu. Díky józe se moje tělo vrátilo do formy rychleji a cítila jsem se vyrovnaně.

 

Vinyasa jóga

Lecturer
Kateřina Dymáková

Kat: "Mé hodiny vinyásy jsou dynamické a zaměřené na určité téma, respektive oblast. Důraz je kladen na správné provedení jednotlivých asán a správné dýchání. Jednotlivé asány na sebe navazují v hravém sledu. Každá lekce je zakončena krátkou meditací a ajurvédskou marma masáží. Cílem je spojení pohybu, mysli a dechu v jednotu plynutí, flow."

Prana vashya

Lecturer
Jana Mikšíčková

Prana vashya [čteme „prána vašja“] znamená kontrolu („vashya“) životní energie („prana“). Má přinést kapku pránájámy (kontrola prány prostřednictvím praxe dechových cvičení) do praxe ásan. Pomalé kontrolované dýchání udává rytmus pohybům, které následují dech.

Prostřednictvím kontroly dechu, prana vashya udrží pozornost na ásanách, aniž by umožnila mysli se někde toulat. Využívání zádrží dechu při některých pohybech má velmi silný pozitivní vliv na zdraví našeho organismu, rozvoj fyzické vytrvalosti a také psychické odolnosti. Tyto rozvinuté schopnosti pak mohou být přeneseny z jógové podložky do života. Hlavním přínosem je klid, jasná a stabilní mysl (díky kontrole dechu), což ovlivňuje způsob, jakým člověk v životě reaguje.

„Pokud dokážeme ovládat svůj dech na jógové podložce, pak můžeme mít pod kontrolou i svůj život“ je to, co znamená prana vashya. „Kontrola našich emocionálních reakcí na výzvy, která nám život přináší,“ jak uvedl její zakladatel Vinay Kumar z města Mysore v jižní Indii. Tato pevně daná dynamická sekvence pozic je tak náročná, jak si jí uděláme – vhodně jí uzpůsobíme pro úplné začátečníky a pokročilé zase posuneme na novou úroveň jejich praxe.

Vedená hodina Ashtanga jógy

Lecturer

Aštánga jóga je tradiční dynamický léčebný styl jógy, který se vyznačuje plynulými přechody mezi jednotlivými pozicemi, které na sebe v přesném pořadí navazují a tvoří tak ucelený systém. To, co je v praxi Aštánga jógy důležité, je dech, kterým jsou jednotlivé pozice provázány a který má důležitou léčebnou a koncentrační úlohu. Díky přesně danému sledu pozic se po nějaké době, kdy si pořadí zapamatujeme, již nemusíme soustředit na to, jaká pozice následuje, ale naopak se můžeme koncentrovat právě na dech a pracovat tak s myslí.  Cílem praxe Aštánga jógy je nejenom očista na fyzické úrovni, ale především ovládnutí naší mysli, která bývá hlavní strůjcem našich problémů a nemocí.Lekce vedené Aštánga jógy jsou určené pro širokou veřejnost, pozice se více vysvětlují a společně se hledají případné modifikace pozic tak, aby lekci zvládnul jak pokročilejší praktikant, tak i úplný začátečník. Lekce je tedy vhodná pro všechny úrovně pokročilosti.

Vedená hodina Ashtanga jógy a meditace

Lecturer
Eva Staníková


Ashtanga jóga, někdy nazývaná Ashtanga Vinyasa jóga, je styl jógy, který vyvinul Sri K. Pattabhi Jois a T. Krishnamacharya v 20. století. Oni tvrdili, že pochází ze systému Hatha jógy popsaného ve starověkém textu "Jóga Korunta". V tomto kontextu termín Ashtanga jóga odkazuje na tento konkrétní styl jógy. Ashtanga jóga je dynamický, tekoucí styl, který spojuje pohyb těla s dechem. Metoda zdůrazňuje důležitost každodenní praxe řady pohybů. Existuje šest sérií sekvencí jógy Ashtanga, které student postupuje vlastním tempem. 

Všechny hodiny končíme 20 minutovou meditací a ajurvédskou masáží, která nám krásně zpříjemní konec víkendu.

HATHA JÓGA - CZ/EN

Lecturer
Ashtanga Yoga Prague

Ha a Tha jsou opačné formy energie – sluneční, mužská a měsíční, ženská.  Hatha jóga tyto dva protipóly spojuje a vyrovnává. V našich hodinách hatha jógy dbáme na posílení a protažení celého těla a věnujeme větší prostor pranajámě a meditaci. Každá lekce je zakončena krátkou ajurvédskou marma masáží. Cílem je poznat sama sebe, přijmout rozdílnosti a najít rovnováhu.

 

Polední restart jóga s Markétou

Lecturer
Markéta Sulejmani

Hatha jóga původně vychází z Tantry a je také součástí Královské cesty (Rádžajógy), což je cesta k ovládnutí svého těla, smyslů i mysli. Cílem cvičení je harmonizace fyzického i jemnohmotného těla, nervového systému a stimulace hormonů. Pravidelným cvičením se stáváme silnějšími, odolnějšími a pružnějšími. Pružnost těla se následně projeví i v pružnosti myšlení, pozitivním přístupu k  životu, vede k novým pocitům, klidnému dýchání a celkové vyrovnanosti. Lekce jsou vedeny v poklidném tempu. Jsou zaměřeny na vnímání přítomného okamžiku, koncentraci na dech, spojení tělesných pozic (ásan) a dechu. Delší výdrže a uvolnění v pozicích lépe protáhnou stažené svaly a zvýší rozsah pohybu.Lekci zvládne i fit začátečník, ale cvičíme poměrně dynamicky.

Jóga pro běžce

Lecturer
Markéta Sulejmani

Běháš několikrát týdně nebo jen občas? Měníš různé povrchy nebo běháš stále na stejném tvrdém povrchu? Bolí tě svaly, cítíš v nich napětí? Bolí tě klouby? Máš pocit, že ti v nepravý čas dochází energie? Dostaneš se do stavu kdy ti dochází dech? A nebo běháš a nic ti nechybí a chceš jen příjemně protáhnout tělo?

Tak je tato lekce jógy přesně pro tebe….jóga funguje jako doplňkové kompenzačníí cvičení a předchází tak nechtěným zraněním. Jóga nabízí cvičení bez nárazů. Cílený pohyb s maximálním uvolněním svalů, které k udržení jednotlivých poziv nepotřebujeme. Naučím vás ásany, které docílí nejen hluboké protažení svalů, ale také sval posílí. 

Jaké to bude mít pro tebe výhody? Balance, dech, protažení, úlevy a oživení, kompenzace běžeckého pohybu, sklidníme mysl, naučíme se být v přítomném okamžiku a zaměříme se také na dech.

Jóga pro těhotné

Lecturer
Adéla Bukovská

Lekce jógy pro těhotné jsou vhodné pro období těhotenství od samého začátku až do termínu porodu. Při lekci jsou voleny vhodné pozice, které protahují, posilují a uvolňují. Také pracujeme s plným jógovým dechem, který vede každou z ásan, a na konci hodiny se zaměřujeme na relaxaci a úplné uvolnění napětí v těle a mysli.

Pravidelná praxe těhotenské jógy může zlepšit celkový průběh těhotenství, pomoct při bolestech zad, posílit svaly, naučit správnému dýchání a relaxovat.