Spirit Space Yoga

Naším cílem je nabízet lekce vedené těmi nejlepšími učiteli, kteří vyučují širokou škálu skutečně autentických stylů jógy ve skvělém prostředí, abyste mohli nalézt kurz, který je pro vás vhodný, a aby jóga mohla být a byla pro každého – bez ohledu na věk, tělesné proporce, pohlaví, kondici, způsob stravování a životní styl.

DŮLEŽITÉ OZNÁMENÍ!
  

Doufali jsme, že k tomuto kroku už na podzim nedojde, ale bohužel musíme, vzhledem k  novým opatřením, zavřít studio. Příšly ze dne na den a nedá se s tím nic dělat.

 

Dle nařízení vlády ohledně aktuální situace s COVID- 19 je naše studio od 9.10. 2020 následující dva týdny (případně do odvolání) zavřené. 

 

Plánované lekce, kurzy, a workshopy budou přesunuty na nový termín, o kterém budete včas informováni. Částky za vámi provedené rezervace vám budou připsány zpět k vašemu kreditu, přesunuty na další termín nebo Vám budou vráceny na účet. 

 

Nebojte se, o své lekce nepřijdete! Budeme pro vás učit ONLINE přes aplikaci ZOOM.

 

ONLINE rozvrh bude v průběhu tohoto víkendu vyvěšen na našem webu v sekci ROZVRH - https://spiritspacestudio.isportsystem.cz/ ONLINE LEKCE

Už teď se na vás zase těšíme ve studiu! 

Mysore styl vedení lekcí lze považovat za jednu z klíčových charakteristik, která odlišuje způsob předávání učení Aštánga jógy od ostatních jógových stylů a systémů.

 

Jedná se o tradiční přístup, kdy učitel nepředstupuje před studenty, nepředcvičuje a ani lekce hromadně nevede hlasitým naváděním do jednotlivých jógových pozic. Naopak se tiše, plynule pohybuje mezi studenty, pozoruje jejich praxi a individuálně poskytuje radu, návod či pomoc. Učí studenty jednotlivé série krok po kroku, pozici po pozici, technicky a terapeuticky správně.

 

Jde tedy o jakýsi mezistupeň mezi veřejnou vedenou lekcí jógy a soukromou hodinou. Učitel má dostatek času a prostoru na individuální vedení a prohlubování praxe studentů, ale zároveň na lekci nechybí energie a pozitivní náboj, který dokáže vytvořit skupina stejně smýšlejících jógových bláznů a nadšenců.

 

Nemalou výhodou lekcí vedených ve stylu Mysore je i finanční rozměr, kdy student může zažívat individuální přístup učitele za výrazně nižší cenu než na soukromé lekci.

 

PRO KOHO JSOU LEKCE URČENÉ

Pro všechny, kteří se chtějí věnovat józe pravidělně, opravdu, hluboce a zařadit ji do svého běžného života. 

 

Lekce vedené ve stylu Mysore jsou svou povahou vhodné jak pro úplné začátečníky, tak i pro pokročilé praktikanty, kteří cítí potřebu prohloubit svou praxi v první či druhé sérii Ashtanga jógy.  

 

Ranní lekce začínájí v 7:00,  studenti mohou přijít kdykoli, tak aby zvládli svoji praxi do 9:30. Učitel je na lekcích přítomen do 8:30. 

Odpolední mysore lekce trvají také 90min, princip stejný jako na ranní lekcích. 

 

Ashtanga yoga EXPLORATION

Lecturer
Barbora Sklenárová

Aštánga jóga je tradiční dynamický léčebný styl jógy, který se vyznačuje plynulými přechody mezi jednotlivými pozicemi, které na sebe v přesném pořadí navazují a tvoří tak ucelený systém.

To, co je v praxi Aštánga jógy důležité, je dech, kterým jsou jednotlivé pozice provázány a který má důležitou léčebnou a koncentrační úlohu.

Díky přesně danému sledu pozic se po nějaké době, kdy si pořadí zapamatujeme, již nemusíme soustředit na to, jaká pozice následuje, ale naopak se můžeme koncentrovat právě na dech a pracovat tak s myslí. 

Cílem praxe Aštánga jógy je nejenom očista na fyzické úrovni, ale především ovládnutí naší mysli, která bývá hlavní strůjcem našich problémů a nemocí.

Lekce objevování Aštánga jógy jsou určené pro širokou veřejnost. Každou hodinu zaměříme na jednu důležitou zásadu Aštánga jógy. Budeme hledat modifikace pozic tak, aby lekci zvládnul jak pokročilejší praktikant, tak i úplný začátečník. Lekce je tedy vhodná pro všechny úrovně pokročilosti.

Každou hodinu zakončíme 10 minutovým dechovým cvičením a relaxací 

 

Vedená hodina Ashtanga jógy a meditace

Lecturer
Eva Staníková @evastanikova

Dlouhá nedělní hodina plná dechu, meditace pohybem a také relaxace. 

Budeme společně objevovat nejdůležitějších 5 zásad Ashtanga jógy:

  1. Dech
  2. Bandy - zámky těla
  3. Drishti - body soustředění
  4. Vinyasy
  5. Asany

Hodina začíná dechovým cvičením, pokračujeme intenzivní praxí Ashtanga jógy první série a ukončíme dlouhou relaxací - meditací.

Lekce trvá 90 až 100 minut.

 

 

I přes dynamické tempo lekce budou naše pohyby neuspěchané, kontrolované a správně a bezpečně provedené. Díky pevnému dechu prožijeme ásany i přechody mezi nimi vědomě. V pohybu i ve výdržích budeme hledat rovnováhu mezi sílou a lehkostí, snahou a odevzdaností, vážností a nadhledem! Postupně se budeme propracovávát i k náročnějším ásánám, ale vždy budou možné modifikace, neboli předcházející varianty.

 

Lekce je tak vhodná pro začátečníky, ale i jogíny, kteří mají svou pravidelnou jógovou praxi.

Gentle "milá" vinyasa

Lecturer
Mila Reva @jogapraha

Pro své lekce jsem vybrala styl vinjasa/flow. Na začátku hodiny provádíme různé variace jógového dechu, který nás zklidní a přepne myšlenky.

 


Mezitím provádíme akupunkturní masáže celého těla, které jej buď nastartují nebo uvolní napětí. Pracujeme s uvolňováním napětí ve vnitřních orgánech a svalech. Poté provádíme komplex ásan, většinou na posilování a zpevnění celého těla. A na závěr příjemně relaxujeme/šavasana, přičemž poslouháme živý magický zvuk tibetských mís a zvonečků.

 

Ve svých lekcích podporuji ženskou energii a vitalitu, po kterých se cítíte uvolněné, ale zároveň silně.

LUNCH VINYASA

Lecturer

Dynamicky vedená vinyasa lekce s Markétou (pondělí / středa) a Bárou (pátek), kterou můžete napasovat na svou obědovou pauzu!

Lekce trvá 45min, což Vám skvěle stačí k revitalizaci, odpočinku ale i odreagování se uprostřed pracovního dne, ale zajistí Vám i čas ulovit si ve zbývajícím čase i něco dobrého k obědu! Třeba v našem bistru Juice me baby!

 

YIN jÓGA při Hippie Music, která:

1. protahuje pojivové tkáně těla, šlach, fascií a vazů
2. zvyšuje pružnost a pohyblivost kloubů
3. vede k meditaci a odbourávání stresu

Praktikováním jin jógy se vyrovnává mírné napětí pojivové tkáně těla – šlach, fascií a vazů. Pojivové tkáně není možné natáhnout jako sval a nereagují dobře na krátké namáhání, proto se zařazují dlouhé výdrže vedené dechem. Pravidelnou jinovou praxí si zvýšíte pružnost a pohyblivost kloubů, snížíte hladinu stresu v těle, zlepší se vaše výdrž, zlepší se schopnost meditace… a zvýší se váš celkový pocit pohody. Jin jóga je skvělý doplněk k jiným druhům jógy.

Tato lekce snoubí dvě mému srdci nejbližší jógové praxe, které se možná na první pohled mohou zdát protichůdné. Při bližším seznámení ale přijdeme na to, že se naopak krásně doplňují, jako dvě strany jedné mince, jako slunce a měsíc, jako yin a yang.  

 

 

VIN - Vinyasa - v první části lekce budeme plynout v pohybu, zahřejeme se, zpotíme, zaměříme se na silovější asány a posílení svalů. Proplujeme pozdravy slunce, bojovníky, balančními pozicemi, zkrátka vším, co ke správné lekci vinyasy patří. Vše, co reprezentuje jangovou část v nás samých - teplo, pohyb, světlo, mužský princip.

 

YIN - yin yoga - v druhé části lekce se zaměříme na naší jinovou část - chlad, pasivita, tma a ženský princip. Proto zde výrazně zpomalíme, budeme relaxovat, protahovat a uvolňovat. Během jinové praxe stimulujeme meridiány v těle a tím maximalizujeme ozdravný vliv jógy na naše tělo. Na rozdíl od první částí lekce, která je zaměřená na svaly, se v yin józe zaměřujeme na pojivové tkáně jako jsou klouby, šlachy, fascie, které k protažení potřebují delší dobu. Právě proto si dopřejeme čas, spočineme v každé pozici několik minut a dovolíme našemu tělu i mysli, aby se mohly úplně uvolnit a rozplynout. 

Těhotenská jóga. 

Lekce jsou velmi jemné, zaměřené na příjemné posílení a protažení celého těla. Budeme pracovat s dechem a pánevním dnem a dopřejeme si také časté pauzy a relaxaci. Cílem lekce je nejen příprava na porod, ale především poskytuje budoucím maminkám prostor, kdy mohou pečovat samy o sebe, naladit se na miminko a sdílet svoje dojmy a zážitky s ostatními. Lekce těhotenské jógy je vhodná pro ženy v kterémkoli stádiu těhotenství a to jak pro ty, které jógu nikdy necvičily, tak i pro zkušené jogínky.

FYZIO cvičení s fyzioterapeutem

Lecturer
Gabriela Charvátová

Pokud vás bolí tělo nebo se cítíte ztuhle a chcete si bezpečně a zábavně zacvičit, jsem tu pro vás na otevřených lekcích.

 

Při cvičení spojuji fyzioterapii, jógu a pilates. Nejdůležitější je pro mě individuální přístup, proto cvičím v menších skupinkách, respektuji vaše možnosti a seznámím vás se správnou technikou pohybu.Stejně jako v terapii využívám i při skupinovém cvičení prvky DNS podle profesora Koláře.

 

 

FYZIO cvičení si představte jako kombinaci protahování, posilování středu těla a jógy pod dozorem fyzioterapeutky.

Cvičení pro seniory je vedená lekce pro aktivnější seniory inspirovaná prvky pilates metody. 

Cvičení úžasně propojuje správné dýchání s jednoduchými protahovacími a posilovacími cviky. Když se naučíme správně dýchat v průběhu cvičení, je to příjemné a hlavně vnímáme okamžitý účinek. 

Celé cvičení dává důraz na uvědomování si sebe sama, koncentraci na provedení cviku a soustředění na dech. 

Po cvičení je tělo krásně posílené, plné energie a zároveň uvolněné. 

Lekce vznikla ve spolupráci a za finanční podpory nadace Seniorem s radostí.