Spirit Space Yoga

Naším cílem je nabízet lekce vedené těmi nejlepšími učiteli, kteří vyučují širokou škálu skutečně autentických stylů jógy ve skvělém prostředí, abyste mohli nalézt kurz, který je pro vás vhodný, a aby jóga mohla být a byla pro každého – bez ohledu na věk, tělesné proporce, pohlaví, kondici, způsob stravování a životní styl.

VEČERNÍ ŠKOLA JÓGY S LENKOU ORAVCOVOU

Lecturer
Lenka Oravcová

Akreditovaný kurz MŠMT s možností získat certifikát Instruktor jógy.
Pravidelné setkávání nejen pro ty, kteří plánují vést vlastní lekce. Kurz je vhodný i k prohloubení vlastní jógové praxe a k pochopení obecných principů zdravého pohybu, dechu, relaxačních a mentálních technik.

Přihlásit se můžete přes rezervační systém, kde se dozvíte podrobné informace.

Mysore styl vedení lekcí lze považovat za jednu z klíčových charakteristik, která odlišuje způsob předávání učení Aštánga jógy od ostatních jógových stylů a systémů.

 

Jedná se o tradiční přístup, kdy učitel nepředstupuje před studenty, nepředcvičuje a ani lekce hromadně nevede hlasitým naváděním do jednotlivých jógových pozic. Naopak se tiše, plynule pohybuje mezi studenty, pozoruje jejich praxi a individuálně poskytuje radu, návod či pomoc. Učí studenty jednotlivé série krok po kroku, pozici po pozici, technicky a terapeuticky správně.

 

Jde tedy o jakýsi mezistupeň mezi veřejnou vedenou lekcí jógy a soukromou hodinou. Učitel má dostatek času a prostoru na individuální vedení a prohlubování praxe studentů, ale zároveň na lekci nechybí energie a pozitivní náboj, který dokáže vytvořit skupina stejně smýšlejících jógových bláznů a nadšenců.

 

Nemalou výhodou lekcí vedených ve stylu Mysore je i finanční rozměr, kdy student může zažívat individuální přístup učitele za výrazně nižší cenu než na soukromé lekci.

 

PRO KOHO JSOU LEKCE URČENÉ

Pro všechny, kteří se chtějí věnovat józe pravidělně, opravdu, hluboce a zařadit ji do svého běžného života. 

 

Lekce vedené ve stylu Mysore jsou svou povahou vhodné jak pro úplné začátečníky, tak i pro pokročilé praktikanty, kteří cítí potřebu prohloubit svou praxi v první či druhé sérii Ashtanga jógy.  

 

Ranní lekce začínájí v 6:30,  studenti mohou přijít kdykoli od 6:30 do 6:50, tak aby zvládli svoji praxi do 7:50. 

Odpolední mysore lekce trvají také 90min, princip stejný jako na ranní lekcích. 

 

Denní rutina pro flexibilitu Ashtanga jógy

Lecturer
Eva Staníková @evaannamariespirit

Ashtanga jóga má pevný řád, jasná pravidla a strukturu a já občas potřebui pomalejší hodinu jógy pro svoji flexiibilitu.

I když to není součástí tradiční praxe aštanga kógu, toto je  moje každodenní sekvence flexibility, abych úplně uvolnila tělo a otevřela kyčelní klouby, boky a hamstringy.

Je to jógová praxe, kterou lze provádět každý den, nebo v den odpočinku nebo jako způsob relaxace po cvičení.

Vedená hodina Ashtanga jógy a meditace

Lecturer
Eva Staníková @evaannamariespirit

Dlouhá nedělní hodina plná dechu, meditace pohybem a také relaxace. 

Budeme společně objevovat nejdůležitějších 5 zásad Ashtanga jógy:

  1. Dech
  2. Bandy - zámky těla
  3. Drishti - body soustředění
  4. Vinyasy
  5. Asany

Hodina začíná dechovým cvičením, pokračujeme intenzivní praxí Ashtanga jógy první série a ukončíme dlouhou relaxací - meditací.

Lekce trvá 90 až 100 minut.

 

 

Začátek lekce je věnovaný rozdýchání a jemnému rozhýbání. Přes pozdravy Slunce proplujeme k pozicím, které nejvíce rezonují s tématem lekce. Po jemné sekvenci na uklidnění následuje závěrečná vedená relaxace.

Lekce jsou zaměřené na harmonizaci jednotlivých čaker a jsou vhodné pro začátečníky i pokročilé.

Gentle "milá" vinyasa

Lecturer
Mila Reva @jogapraha

Pro své lekce jsem vybrala styl vinjasa/flow. Na začátku hodiny provádíme různé variace jógového dechu, který nás zklidní a přepne myšlenky.

 


Mezitím provádíme akupunkturní masáže celého těla, které jej buď nastartují nebo uvolní napětí. Pracujeme s uvolňováním napětí ve vnitřních orgánech a svalech. Poté provádíme komplex ásan, většinou na posilování a zpevnění celého těla. A na závěr příjemně relaxujeme/šavasana, přičemž poslouháme živý magický zvuk tibetských mís a zvonečků.

 

Ve svých lekcích podporuji ženskou energii a vitalitu, po kterých se cítíte uvolněné, ale zároveň silně.

Jemná jóga je prostorem sebelásky, časem věnovaným pouze sobě. Místem, kde můžeš konečně sundat nohu z plynu, snažení se o dokonalost odložit stranou a jen tak být. 

 

Většina lidí má pohled zaměřený směrem ven. Snažíme se najít štěstí a blahobyt utápěním se v materiálním světě. Myslíme si, že nablýskané auto, nový partner či povýšení v práci, nás učiní šťastnějšími. Tudy však cesta nevede. 

Během praxe jemné jógy se společně vydáme na cestu do nitra. Dech, uvolňování a zpomalení nám pomůže uvolnit přebytečné napětí v těle i v mysli a umožní nám tak nalézt klidné místo v nás. Zdroj vnitřní síly, radosti a sebedůvěry.

Vnější svět je pouze odrazem vnitřního. Najdi harmonii v srdci a vše kolem se jako zázrakem promění.

Ženo, 
 
ráda bych tě pozvala do ženského kruhu, který společně otevřeme vždy v sobotu od 9 do 12 hodin v krásném Spirit Space Studiu.
 
Obrácením pozornosti dovnitř a společným sdílením můžeme získat mnoho uvědomění a vhledů, které nám pomohou na naší cestě, ať už se momentálně nacházíme kdekoli. 
 
Vyzkoušíme si, jak se víc napojíš sama na sebe, abys lépe porozuměla svým reakcím, emocím i fyzickým projevům v těle a abys prohloubila vztah sama se sebou, což je ten nejzásadnější vztah, který každá z nás má.
 
Stanov si svůj vlastní záměr pro tento kruh a přijď se mu otevřít. Skrze sdílení, meditaci, tanec a menší konstelaci vytvoříme léčivý prostor, který bude inspirací, oporou i výživou pro každou z nás.
 
Na co se můžeš těšit? 
Bezpečný prostor, sdílení v ženském kruhu, meditace, tanec, mini konstelace
 

Aštánga jóga je tradiční dynamický léčebný styl jógy, který se vyznačuje plynulými přechody mezi jednotlivými pozicemi, které na sebe v přesném pořadí navazují a tvoří tak ucelený systém.

To, co je v praxi Aštánga jógy důležité, je dech, kterým jsou jednotlivé pozice provázány a který má důležitou léčebnou a koncentrační úlohu.

Díky přesně danému sledu pozic se po nějaké době, kdy si pořadí zapamatujeme, již nemusíme soustředit na to, jaká pozice následuje, ale naopak se můžeme koncentrovat právě na dech a pracovat tak s myslí. 

Cílem praxe Aštánga jógy je nejenom očista na fyzické úrovni, ale především ovládnutí naší mysli, která bývá hlavní strůjcem našich problémů a nemocí.

Lekce objevování Aštánga jógy jsou určené pro širokou veřejnost. Každou hodinu zaměříme na jednu důležitou zásadu Aštánga jógy. Budeme hledat modifikace pozic tak, aby lekci zvládnul jak pokročilejší praktikant, tak i úplný začátečník. Lekce je tedy vhodná pro všechny úrovně pokročilosti.

Každou hodinu zakončíme 10 minutovým dechovým cvičením a relaxací 

 

I přes dynamické tempo lekce budou naše pohyby neuspěchané, kontrolované a správně a bezpečně provedené. Díky pevnému dechu prožijeme ásany i přechody mezi nimi vědomě. V pohybu i ve výdržích budeme hledat rovnováhu mezi sílou a lehkostí, snahou a odevzdaností, vážností a nadhledem! Postupně se budeme propracovávát i k náročnějším ásánám, ale vždy budou možné modifikace, neboli předcházející varianty.

 

Lekce je tak vhodná pro začátečníky, ale i jogíny, kteří mají svou pravidelnou jógovou praxi.

Dynamicky vedená vinyasa lekce s Evou (pondělí / středa) a Bárou (pátek), kterou můžete využít na svou obědovou pauzu!

Lekce trvá 45min, což Vám skvěle stačí k revitalizaci, odpočinku ale i odreagování se uprostřed pracovního dne, ale zajistí Vám i čas ulovit si ve zbývajícím čase i něco dobrého k obědu! Třeba v našem bistru Juice me baby!

 

 

YIN jÓGA při Hippie Music, která:

1. protahuje pojivové tkáně těla, šlach, fascií a vazů
2. zvyšuje pružnost a pohyblivost kloubů
3. vede k meditaci a odbourávání stresu

Praktikováním jin jógy se vyrovnává mírné napětí pojivové tkáně těla – šlach, fascií a vazů. Pojivové tkáně není možné natáhnout jako sval a nereagují dobře na krátké namáhání, proto se zařazují dlouhé výdrže vedené dechem. Pravidelnou jinovou praxí si zvýšíte pružnost a pohyblivost kloubů, snížíte hladinu stresu v těle, zlepší se vaše výdrž, zlepší se schopnost meditace… a zvýší se váš celkový pocit pohody. Jin jóga je skvělý doplněk k jiným druhům jógy.

FYZIO cvičení s fyzioterapeutem

Lecturer
Gabriela Charvátová

Pokud vás bolí tělo nebo se cítíte ztuhle a chcete si bezpečně a zábavně zacvičit, jsem tu pro vás na otevřených lekcích.

 

Při cvičení spojuji fyzioterapii, jógu a pilates. Nejdůležitější je pro mě individuální přístup, proto cvičím v menších skupinkách, respektuji vaše možnosti a seznámím vás se správnou technikou pohybu.Stejně jako v terapii využívám i při skupinovém cvičení prvky DNS podle profesora Koláře.

 

 

FYZIO cvičení si představte jako kombinaci protahování, posilování středu těla a jógy pod dozorem fyzioterapeutky.

Cvičení pro seniory je vedená lekce pro aktivnější seniory inspirovaná prvky pilates metody. 

Cvičení úžasně propojuje správné dýchání s jednoduchými protahovacími a posilovacími cviky. Když se naučíme správně dýchat v průběhu cvičení, je to příjemné a hlavně vnímáme okamžitý účinek. 

Celé cvičení dává důraz na uvědomování si sebe sama, koncentraci na provedení cviku a soustředění na dech. 

Po cvičení je tělo krásně posílené, plné energie a zároveň uvolněné. 

Lekce vznikla ve spolupráci a za finanční podpory nadace Seniorem s radostí.