Spirit Space Yoga

Naším cílem je nabízet lekce vedené těmi nejlepšími učiteli, kteří vyučují širokou škálu skutečně autentických stylů jógy ve skvělém prostředí, abyste mohli nalézt kurz, který je pro vás vhodný, a aby jóga mohla být a byla pro každého – bez ohledu na věk, tělesné proporce, pohlaví, kondici, způsob stravování a životní styl.

On-line jóga během karantény COVID19

Lecturer
Eva Staníková @evastanikova

Stáhněte si aplikaci  Zoom a připojte se na následující hodiny:

​Přihlašte se do místnosti 5-10 minut před začátkem lekce. Prosím, ne 2 minuty předem. Jógová praxe trvá cca 60 nebo 90 minut.

Link na zoom.us https://us02web.zoom.us/meeting

ID jednotlivých lekcí:

 

Eva Staníková ranní lekce ID 626-762-444

Eva Staníková nedělní lekce ID 167-327-672

Šárka Poláková ID 517-689-146

Markéta Sulejmani ID 185-448-686

Lucie Podlucká ID 837-090-233  

Rozvrh na týden 

PONDĚLÍ

8:00 - 9:00 – Eva Staníková Ranní jóga a meditace (obtížnost začátečníci+mírně pokročilí)

 

19:00-20:00 - Lucie Podlucká Yin yoga

 

ÚTERÝ

17:30 - 18:30 - Šárka Poláková Vinyasa

STŘEDA

8:00 - 9:00  – Eva Staníková Ranní jóga a meditace (obtížnost začátečníci+mírně pokročilí)

 

ČTVRTEK

12:00 - 12:45 – Markéta Sulejmani Lunch Jóga 

 

PÁTEK

8:00 - 9:00 – Eva Staníková Ranní jóga a meditace (obtížnost začátečníci+mírně pokročilí)

 

NEDĚLE

10:00 - 11:30 – Eva Staníková Ashtanga Jóga Exploration (obtížnost - minimální zkušenost s jógou + pokročilí)

 

Přátelé, kamarádi, jogíni, všechny lekce jsou zdarma. Ale pokud by jste nás v těchto časech rádi podpořili, můžete nám za online lekce zaslat dobrovolný příspěvek, ve vámi určené výši. Bude využit na podporu lektorů, kteří zůstali mnohdy  bez jiného příjmu. Celá částka bude zaslána lektorovi. Vážíme si toho a děkujeme. Do poznámky platby prosím uveďte jméno lektora, který vedl lekci a chcete ho podpořit.

 

Náš firemní účet Raiffeisen BANK 10022027/5500.

 

Děkujeme.

Těšíme se on-line naviděnou, Spirit Space Collective

Mysore style - Ashtanga yoga

Lecturer
Marie Ervová @marieervova

Mysore styl vedení lekcí lze považovat za jednu z klíčových charakteristik, která odlišuje způsob předávání učení Aštánga jógy od ostatních jógových stylů a systémů. Jedná se o tradiční přístup, kdy učitel nepředstupuje před studenty, nepředcvičuje a ani lekce hromadně nevede hlasitým naváděním do jednotlivých jógových pozic. Naopak se tiše, plynule pohybuje mezi studenty, pozoruje jejich praxi a individuálně poskytuje radu, návod či pomoc.

Jde tedy o jakýsi mezistupeň mezi veřejnou vedenou lekcí jógy a soukromou hodinou. Učitel má dostatek času a prostoru na individuální vedení a prohlubování praxe studentů, ale zároveň na lekci nechybí energie a pozitivní náboj, který dokáže vytvořit skupina stejně smýšlejících jógových bláznů a nadšenců. Nemalou výhodou lekcí vedených ve stylu Mysore je i finanční rozměr, kdy student může zažívat individuální přístup učitele za výrazně nižší cenu než na soukromé lekci.

PRO KOHO JSOU LEKCE URČENÉ

Lekce vedené ve stylu Mysore jsou svou povahou vhodné jak pro úplné začátečníky, tak i pro pokročilé praktikanty, kteří cítí potřebu prohloubit svou praxi v Ashtanga jóga . 

Ranní lekce začínájí v 7:00,  studenti mohou přijít kdykoli, tak aby zvládli svoji praxi do 9:30. Učitel je na lekcích přítomen do 8:30. 

Odpolední mysore lekce trvají také 90min, princip stejný jako na ranní lekcích. 

 

YIN jÓGA která:

1. protahuje pojivové tkáně těla, šlach, fascií a vazů
2. zvyšuje pružnost a pohyblivost kloubů
3. vede k meditaci a odbourávání stresu

Praktikováním jin jógy se vyrovnává mírné napětí pojivové tkáně těla – šlach, fascií a vazů. Pojivové tkáně není možné natáhnout jako sval a nereagují dobře na krátké namáhání, proto se zařazují dlouhé výdrže vedené dechem. Pravidelnou jinovou praxí si zvýšíte pružnost a pohyblivost kloubů, snížíte hladinu stresu v těle, zlepší se vaše výdrž, zlepší se schopnost meditace… a zvýší se váš celkový pocit pohody. Jin jóga je skvělý doplněk k jiným druhům jógy.

Vedená hodina Ashtanga jógy a meditace

Lecturer
Eva Staníková @evastanikova


Ashtanga jóga, někdy nazývaná Ashtanga Vinyasa jóga, je styl jógy, který vyvinul Sri K. Pattabhi Jois a T. Krishnamacharya v 20. století. Oni tvrdili, že pochází ze systému Hatha jógy popsaného ve starověkém textu "Jóga Korunta". V tomto kontextu termín Ashtanga jóga odkazuje na tento konkrétní styl jógy. Ashtanga jóga je dynamický, tekoucí styl, který spojuje pohyb těla s dechem. Metoda zdůrazňuje důležitost každodenní praxe řady pohybů. Existuje šest sérií sekvencí jógy Ashtanga, které student postupuje vlastním tempem. 

Všechny hodiny končíme 20 minutovou meditací a ajurvédskou masáží, která nám krásně zpříjemní konec víkendu.

Speciální vedená Ashtanga jóga a meditace

Lecturer
Eva Staníková @evastanikova

Sobotní speciální vedená hodina Ashtanga jóga první série a meditace.
Délka 120 minut.
80 minut jógy
20 minut dechová cvičení
20 minut meditace

Přijdte si se mnou užít krásné sobotní ráno.

Hodina je vhodná i pro začátečníky, se základními základy jógy a to hlavně pozdravů slunce.

Jóga pro těhotné

Lecturer

Lekce jógy pro těhotné jsou vhodné pro období těhotenství od samého začátku až do termínu porodu. Při lekci jsou voleny vhodné pozice, které protahují, posilují a uvolňují. Také pracujeme s plným jógovým dechem, který vede každou z ásan, a na konci hodiny se zaměřujeme na relaxaci a úplné uvolnění napětí v těle a mysli.

Pravidelná praxe těhotenské jógy může zlepšit celkový průběh těhotenství, pomoct při bolestech zad, posílit svaly, naučit správnému dýchání a relaxovat.

Kat: "Mé hodiny vinyásy jsou dynamické a zaměřené na určité téma, respektive oblast. Důraz je kladen na správné provedení jednotlivých asán a správné dýchání. Jednotlivé asány na sebe navazují v hravém sledu. Každá lekce je zakončena krátkou meditací a ajurvédskou marma masáží. Cílem je spojení pohybu, mysli a dechu v jednotu plynutí, flow."

Ha a Tha jsou opačné formy energie – sluneční, mužská a měsíční, ženská.  Hatha jóga tyto dva protipóly spojuje a vyrovnává. V našich hodinách hatha jógy dbáme na posílení a protažení celého těla a věnujeme větší prostor pranajámě a meditaci. Každá lekce je zakončena krátkou ajurvédskou marma masáží. Cílem je poznat sama sebe, přijmout rozdílnosti a najít rovnováhu.

 

Yin jóga je meditativní forma jógy, ostatní styly jsou považovány za yangové – silové a aktivní. Zaměřuje se na pojivovou tkáň – fascie, šlachy a vazy. Zvyšuje prokrvení a flexibilitu v oblasti kyčlí, beder, kolen, ramen a páteře. Jednotlivé asany jsou drženy 2 až 5 minut. Klidný charakter yin jógy se zaměřením na dechové techniky pomáhá ztišit naší mysl a odbourat stres.

V hodinách jsou používány pomůcky – deky, cihličky. Doporučuji obléct si pohodlné teplejší oblečení.