Spirit Space Yoga

Naším cílem je nabízet lekce vedené těmi nejlepšími učiteli, kteří vyučují širokou škálu skutečně autentických stylů jógy ve skvělém prostředí, abyste mohli nalézt kurz, který je pro vás vhodný, a aby jóga mohla být a byla pro každého – bez ohledu na věk, tělesné proporce, pohlaví, kondici, způsob stravování a životní styl.

Denní rutina pro flexibilitu Ashtanga jógy

Lecturer
Eva Staníková @evastanikova

Ashtanga jóga má pevný řád, jasná pravidla a strukturu a já občas potřebui pomalejší hodinu jógy pro svoji flexiibilitu.

I když to není součástí tradiční praxe aštanga kógu, toto je  moje každodenní sekvence flexibility, abych úplně uvolnila tělo a otevřela kyčelní klouby, boky a hamstringy.

Je to jógová praxe, kterou lze provádět každý den, nebo v den odpočinku nebo jako způsob relaxace po cvičení.

Ashtanga yoga EXPLORATION

Lecturer
Barbora Sklenárová

Aštánga jóga je tradiční dynamický léčebný styl jógy, který se vyznačuje plynulými přechody mezi jednotlivými pozicemi, které na sebe v přesném pořadí navazují a tvoří tak ucelený systém.

To, co je v praxi Aštánga jógy důležité, je dech, kterým jsou jednotlivé pozice provázány a který má důležitou léčebnou a koncentrační úlohu.

Díky přesně danému sledu pozic se po nějaké době, kdy si pořadí zapamatujeme, již nemusíme soustředit na to, jaká pozice následuje, ale naopak se můžeme koncentrovat právě na dech a pracovat tak s myslí. 

Cílem praxe Aštánga jógy je nejenom očista na fyzické úrovni, ale především ovládnutí naší mysli, která bývá hlavní strůjcem našich problémů a nemocí.

Lekce objevování Aštánga jógy jsou určené pro širokou veřejnost. Každou hodinu zaměříme na jednu důležitou zásadu Aštánga jógy. Budeme hledat modifikace pozic tak, aby lekci zvládnul jak pokročilejší praktikant, tak i úplný začátečník. Lekce je tedy vhodná pro všechny úrovně pokročilosti.

Každou hodinu zakončíme 10 minutovým dechovým cvičením a relaxací 

 

Vedená hodina Ashtanga jógy a meditace

Lecturer
Eva Staníková @evastanikova

Dlouhá nedělní hodina plná dechu, meditace pohybem a také relaxace. 

Budeme společně objevovat nejdůležitějších 5 zásad Ashtanga jógy:

  1. Dech
  2. Bandy - zámky těla
  3. Drishti - body soustředění
  4. Vinyasy
  5. Asany

Hodina začíná dechovým cvičením, pokračujeme intenzivní praxí Ashtanga jógy první série a ukončíme dlouhou relaxací - meditací.

Lekce trvá 90 až 100 minut.

 

 

I přes dynamické tempo lekce budou naše pohyby neuspěchané, kontrolované a správně a bezpečně provedené. Díky pevnému dechu prožijeme ásany i přechody mezi nimi vědomě. V pohybu i ve výdržích budeme hledat rovnováhu mezi sílou a lehkostí, snahou a odevzdaností, vážností a nadhledem! Postupně se budeme propracovávát i k náročnějším ásánám, ale vždy budou možné modifikace, neboli předcházející varianty.

 

Lekce je tak vhodná pro začátečníky, ale i jogíny, kteří mají svou pravidelnou jógovou praxi.

Gentle "milá" vinyasa

Lecturer
Mila Reva @jogapraha

Pro své lekce jsem vybrala styl vinjasa/flow. Na začátku hodiny provádíme různé variace jógového dechu, který nás zklidní a přepne myšlenky.

 


Mezitím provádíme akupunkturní masáže celého těla, které jej buď nastartují nebo uvolní napětí. Pracujeme s uvolňováním napětí ve vnitřních orgánech a svalech. Poté provádíme komplex ásan, většinou na posilování a zpevnění celého těla. A na závěr příjemně relaxujeme/šavasana, přičemž poslouháme živý magický zvuk tibetských mís a zvonečků.

 

Ve svých lekcích podporuji ženskou energii a vitalitu, po kterých se cítíte uvolněné, ale zároveň silně.

Dynamicky vedená vinyasa lekce s Evou (pondělí / středa) a Bárou (pátek), kterou můžete využít na svou obědovou pauzu!

Lekce trvá 45min, což Vám skvěle stačí k revitalizaci, odpočinku ale i odreagování se uprostřed pracovního dne, ale zajistí Vám i čas ulovit si ve zbývajícím čase i něco dobrého k obědu! Třeba v našem bistru Juice me baby!

 

 

YIN jÓGA při Hippie Music, která:

1. protahuje pojivové tkáně těla, šlach, fascií a vazů
2. zvyšuje pružnost a pohyblivost kloubů
3. vede k meditaci a odbourávání stresu

Praktikováním jin jógy se vyrovnává mírné napětí pojivové tkáně těla – šlach, fascií a vazů. Pojivové tkáně není možné natáhnout jako sval a nereagují dobře na krátké namáhání, proto se zařazují dlouhé výdrže vedené dechem. Pravidelnou jinovou praxí si zvýšíte pružnost a pohyblivost kloubů, snížíte hladinu stresu v těle, zlepší se vaše výdrž, zlepší se schopnost meditace… a zvýší se váš celkový pocit pohody. Jin jóga je skvělý doplněk k jiným druhům jógy.

FYZIO cvičení s fyzioterapeutem

Lecturer
Gabriela Charvátová

Pokud vás bolí tělo nebo se cítíte ztuhle a chcete si bezpečně a zábavně zacvičit, jsem tu pro vás na otevřených lekcích.

 

Při cvičení spojuji fyzioterapii, jógu a pilates. Nejdůležitější je pro mě individuální přístup, proto cvičím v menších skupinkách, respektuji vaše možnosti a seznámím vás se správnou technikou pohybu.Stejně jako v terapii využívám i při skupinovém cvičení prvky DNS podle profesora Koláře.

 

 

FYZIO cvičení si představte jako kombinaci protahování, posilování středu těla a jógy pod dozorem fyzioterapeutky.

Cvičení pro seniory je vedená lekce pro aktivnější seniory inspirovaná prvky pilates metody. 

Cvičení úžasně propojuje správné dýchání s jednoduchými protahovacími a posilovacími cviky. Když se naučíme správně dýchat v průběhu cvičení, je to příjemné a hlavně vnímáme okamžitý účinek. 

Celé cvičení dává důraz na uvědomování si sebe sama, koncentraci na provedení cviku a soustředění na dech. 

Po cvičení je tělo krásně posílené, plné energie a zároveň uvolněné. 

Lekce vznikla ve spolupráci a za finanční podpory nadace Seniorem s radostí.